Articole

Oameni și umbrele

12 aprilie 2019  |  3 min

S-a anunțat inspecție în școală. Au urmat indicațiile de regie: copiii să vină îmbrăcați în cămașă; să le pregătim un portofoliu cu toate fișele de peste an; creioanele să fie ascuțite și frumos orânduite în penar; sticlele de apă să aibă etichete cu numele elevilor; gustarea să fie servită pe un prosopel.

„Nu trebuie să vii la școală și cu tata tuns?”, am întrebat copilul, pe un ton vădit enervat. M-a privit nedumerit și intrigat: „Tata nu are păr!”

A pornit spre școală cu bărbia în piept și un ghem în stomac. „Toate emoțiile s-au adunat în burtă”, mi-a mărturisit la plecare. După, s-a închis în tăcere, cu grijile și cu gândurile lui. Am încercat să leg o glumă, nimic. M-am lansat în discuțiile lui preferate despre viață și Jurnalul unui puști, tot nimic. Spectrul inspecției îl bântuia mai presus de orice. Salvator, în față a apărut o umbrelă. Grăbită, navigând haotic printre mașinile parcate pe trotuar. În trecere, de sub umbrelă s-a conturat chipul agitat al unei doamne.

„Ai observat că umbrelele spun foarte multe despre stăpânii lor?”, l-am întrebat brusc, într-o ultimă încercare de a stârni un dialog catartic. „Pe bune, dacă ești atent, vei observa că umbrelele au personalitate. Seamănă mult cu stăpânii lor. Ca și câinii din 101 dalmațieni.” S-a întors spre mine curios și o scânteie i-a licărit în ochi.

Așa am început să studiem umbrele și oameni, într-o zi mohorâtă de inspecție, salvată miraculos de ploaie.

În funcție de modul în care împung cerul și relaționează în eter cu semenii lor, umbrelele se împart în mai multe categorii. Există umbrela vitezomană, condusă cu multă abilitate, înălțată la nevoie mult deasupra capului sau aplecată exagerat în lateral, astfel încât să intre ușor în depășire și să facă slalom lejer printre ceilalți trecători. Trădează adesea un personaj aflat în mare întârziere, care a renunțat să mai zacă în autobuz, luându-și destinul de pieton la picior.

Umbrela emo este o apariție de toată jalea. Este ținută practic pe cap, ca un clop, de personaje pe care ploaia le deprimă atât de tare încât nu doresc să fie atinse nici măcar de un strop.

La polul opus se află umbrela boemă, sprijinită de umăr, acoperind perfect spatele și ceafa, lăsând liberă privirea sau mâna care vrea să butoneze visător un telefon. Are un aer franțuzesc, de je m’en fiche, sunt în lumea mea și în ritmul meu, pot să-mi învârt umbrela pe umăr când și cum vreau eu.

O altă tipologie este umbrela agresivă, care îndeplinește pentru cârcotași rolul de scut. Este îndreptată provocator spre cel din față, protejând fruntea și fața stăpânului, în lupta pentru câștigarea priorității de trecere la întâlnirea cu un trecător din sens opus.

Este verișoară bună cu umbrela 23 august – „pe aici nu se trece!”: umbrela dreaptă, țeapănă, neclintită, ținută ferm deasupra capului, care merge exact pe mijlocul trotuarului într-un ritm lent și solemn. N-ai cum s-o ocolești sau s-o depășești, așa că adesea rămâi o lungă perioadă de timp plouat și frustrat în spatele ei.

Caracterele distrate au parte de umbrela răvășită, care a suportat multe în viață: a fost cuminte, docilă și, totuși, mereu neglijată. Uitată pe sub scaunele din mașină și înghesuită prin diverse poșete sau geamantane, își savurează răzbunarea când ploaia lovește cel mai tare. La început, refuză să se deschidă, apoi, după ce e bine scuturată, își pune fața cea mai ponosită sau are prostul obicei de a se întoarce pe dos, ca o sfidare împotriva naturii. Cu cât e mai răvășită, cu atât e mai greu să te desparți de ea!

Umbrela nehotărâtă nu știe niciodată ce trebuie să potejeze mai întâi: capul, umerii, geanta sau cumpărăturile, astfel încât se mută dintr-o mână într-alta la fiecare două minute, ca să le protejeze pe rând.

Dacă ajunge să fie împărțită de doi oameni, această umbrelă trăiește o adevărată criză existențială: care cap e mai prețios, pe cine să acopere mai bine?! Va sfârși meditând la sensul ploii pe un maldăr trist de vechituri. Neîmpăcat cu această pierdere devastatoare, stăpânul va hotărî să-i rămână de-a pururi fidel și va deveni omul-glugă.

V-ați întrebat vreodată voi ce tip de umbrelă sunteți, printre ceilalți neobosiți trecători?!

Zepelin Media
Zepelin Media
Suntem ZEPELIN MEDIA, un hub de producție video, creație de conținut, consultanță de marketing și strategie de brand. Livrăm proiecte de conținut sau promovare la cheie, de la concept la …

Articole recomandate

24 iulie 2024

Societatea civilă, încotro? ARC peste timp și provocări, cu Mădălina Marcu și Sînziana Wolff de la Asociația pentru Relații Comunitare

„Societatea civilă este locul ideal: faci ceva pentru lume, fără să vrei s-o conduci.“ Așa m-au întâmpinat Mădălina Marcu și Sînziana Wolff într-o zi care topea asfaltul, când le-am făcut o vizită la sediul ARC pentru a vorbi despre subiectul meu preferat: societatea civilă. Sînziana este Director de Comunicare, iar Mădălina este Director de Dezvoltare...
Citește mai mult
22 august 2019

Tot înainte!

Mama se pregătește lent și fără entuziasm de paradă. Tata își face resemnat nod la cravată. Nimeni nu spune nimic. E 23 august 1987 și astăzi împlinesc 8 ani. Încerc să mă țin tare, dar adevărul este că îmi vine tare să plâng – sunt profesori, sunt în vacanță, de ce trebuie să plece la...
Citește mai mult
5 aprilie 2020

Revelația solidarității: Un cuvânt esențial pe care unii români îl descoperă de abia acum, la greu.

Vorbind cu prietena mea bună, coordonator de programe la Fundația Special Olympics România, despre provocările izolării, ale muncitului, școlitului și șezutului #încasă, dar și despre campania globală de repoziționare a sistemului comunist în salvator măreț al umanității, ea mi-a atras atenția că există un concept abuzat prin repetiție obsesivă în ultimul timp, de parcă tocmai...
Citește mai mult

Te invităm să colaborăm.

SERVICIILE NOASTRE

Producție TV

Producție TV

  • Servicii de creație pentru dezvoltarea formatelor tv inovatoare
  • Formarea și coordonarea echipei de producție
  • Crearea identității de brand a produselor media
  • Producția campaniilor de lansare a diferitelor proiecte multimedia
  • Servicii de branding și rebranding pentru industria de broadcasting
•••
Branded content

Branded content

  • Propuneri concepte pentru media clasică sau platforme digitale (audio, video, editorial, serii de interviuri)
  • Dezvoltare formate creative de publicitate (în funcție de mediu, obiectivele de business și target)
  • Scenarii de branded entertainment
  • Organizare și coordonare producție și postproducție
•••
Corporate video production

Corporate video production

  • Dezvoltarea de concepte și formate pentru campanii de imagine B2B sau B2C (campanii video, editoriale sau serii de interviuri)
  • Servicii de creație și producție pentru produse de content marketing
  • Campanii de employer branding
  • Campanii de conștientizare sau educative croite pe o temă relevantă pentru companie (propunerea și producția formatului potrivit, în funcție de target și obiective)
  • Produse video pentru self-marketing
•••
Marketing și branding

Marketing și branding

  • Definirea manualului de brand și a identității brandului
  • Livrarea de campanii de imagine la cheie : de la concept, la execuția audiovideo a materialelor de promovare
  • Conceperea campaniilor de promovare pentru lansări, aniversări de brand sau evenimente speciale
  • Campanii de follow-up
•••
Campanii sociale

Campanii sociale

  • Servicii de creație și producție video pentru campanii de CSR
  • Conceperea campaniilor de donații pentru ONG-uri
  • Realizarea de campanii aniversare sau sezoniere
  • Creare de conținut pentru paginile sociale
  • Implicarea în campanii editoriale
•••
Live entertainment

Live entertainment

  • Propuneri concept și scenariu eveniment
  • Coordonarea echipei de producție
  • Regie eveniment
  • Promovare eveniment
  • Susținere campanie de follow-up