Articole

Profesiunea mea, televiziunea: Un brand care confiscă Ziua Națională devine parte din istorie

1 decembrie 2020  |  2 min

În 2004, am primit unul dintre cele mai ciudate brief-uri de creație: să inventez pentru un promo de știri niște scrisuri mai dificil de decriptat pentru telespectatorul obișnuit; niște cuvinte care să-l intrige, să-l scoată din starea de cartof de canapea și să-l oblige pentru un moment să-și pună niște întrebări despre „ce a vrut să spună autorul“. Rumegând provocarea, omul de teatru din mine a decis că personalitățile momentului, ilustrate în promo, erau cel mai bine puse în context de asocierea lor cu diferite tipuri de spectacol, de la commedia dell’arte, la tragodia Greciei antice. Telefoanele au început să sune, presa a început să vorbească despre ProTV care greșise un scris pe promo și se încăpățâna să defileze cu el incorect pe micile ecrane din toată țara. Piața vuia, iar noi zâmbeam de la etajul 8 din turnul nostru luminat în roșu, verde și albastru: misiunea fusese îndeplinită.

ProTV, la acea vreme un rebel de 9 ani, împlinește astăzi un sfert de veac de televiziune ostentativă, contestată și controversată, dar în mod indiscutabil plină de succes și de strălucire. Este televiziunea care și-a îndeplinit cu brio rolul de cutie magică, cu bune și cu rele, creând iluzii și invidii, stârnind patimi și dispute, defilând cu tupeu în fruntea posturilor de televiziune. Deși drumurile noastre s-au despărțit de ceva ani, câteva dintre lecțiile Pro-ului rămân mereu valabile:

– Poți să fii cel mai vizionar om de pe Pământ – fără o echipă pe măsura visurilor și idealurilor tale, cu oameni reuniți la timpul și la momentul potrivit, rămâi doar un cetățean cu un plan ambițios scrilejit pe un colț de gând sau de hârtie.

– Clișeul cu nivelul de performanță al unei ehipe care este dat de cea mai slabă verigă a sa este perfect adevărat – performanța se livrează când toată echipa este motivată să livreze performanță.

– Publicul va continua să ceară documentare și programe de cultură în timp ce consumă cu nesaț orice formă de scandal media.

– Autoironia este atu-ul brandurilor mari. Fuga de controversă este „atu-ul“ brandurilor mici.

– Am rămas la același nivel de incluziune socială ca în urmă cu 15 ani: varianta manea a Imnului Național oferită publicului de ProTV la aniversarea sa de 10 ani reprezintă în continuare argumentul suprem care-i anulează orice altă performanță. Toate celelalte 9 variante muzicale de imn au trecut neobservate, la fel ca și conceptul unei Românii în care toate vârstele, etniile și genurile muzicale au dreptul să se exprime liber.

– Piața este plină de oameni care au lucrat la ProTV, chiar dacă ei au intrat doar în curte să aducă un cablu.

– Dintr-o reputație bună poți să trăiești mulți ani după ce ți-ai pierdut din forță și din strălucire.

– Oamenii alături de care muncești până la 1 noaptea sunt prietenii care te dansează până la răsărit la nuntă.

– Dacă nu s-ar fi provestit curțile și căciulile, pachea și prietenia, cartela NATO și Nouă ne pasă, fasolea și ciolanul, Nicu și tupeul, gânditul liber și Talentul, Vocea și România, te iubesc, am fi croșetat pe canapea plictisiți niște gânduri mult mai mărunte la umbra unei antene.

La mulți ani, Nea ProTV! Pentru fiecare moment în care m-ai enervat și epuizat, am câștigat prieteni și amintiri pentru o viață.

Anca Budinschi
Anca Budinschi
Director programe 2003-2012 @ ProTV

"

Viorela și Răzvan pot obține tot ce e mai frumos într-un produs video, acea îmbinare perfectă între idee și imagine.

Au totul: talent, experiență, cunoaștere și îndrăzneala gândului diferențiator.

Florin Negruțiu
Co-fondator @ Republica.ro

"

După o carieră impresionantă la ProTV, liderul pieței media din România, Viorela s-a alăturat platformei noastre în calitate de contributor la începutul anului 2018. Colaboratorii noștri sunt personalități remarcabile în domeniul lor de activitate, oameni care au un cuvânt de spus și știu cum să-l spună. Viorela este foarte dedicată susținerii cauzelor sociale în care crede, având capacitatea de a pune lucrurile în perspectiva corectă și de a scrie și documenta povești captivante. Ea abordează problemele sensibile cu empatie, atenție la detalii și reușește să transforme faptele și statisticile în povești puternice.

Viorela Mihai
Viorela Mihai
Consultant de marketing și comunicare, cu focus pe strategii de branding, creație și dezvoltare conținut. Scenarist din pasiune, copywriter din vocație, povestaș din bucuria de a întâlni oameni de …

Articole recomandate

27 iunie 2022

Cum ar suna cel mai sincer mesaj out-of-office?

După doi ani în care am muncit-de-oriunde, oricând, în următoarele două săptămâni am decis să muncesc-de-nicăieri. Punct, stop joc. Pentru sănătatea mea mintală, îmi recomand o pauză adevărată, în care aleg să ignor orice email sau mesaj legat de serviciu. Nu e nimic personal, e pauză de business şi de neliniști. Intenționez să-mi înscenez o...
Citește mai mult
8 februarie 2021

Stați jos, de la mine aveți un Insuficient! Când va deveni școala cu adevărat „altfel“?

Reînarmați cu un arsenal de pensule, culori, carioci, tuburi (de vopsea, de lipici, de aracet), cu stocuri de hârtie creponată, colorată, lucioasă și cartonată, suntem printre norocoșii care inaugurăm semestrul al doilea cu „școala altfel“. În anul în care tot ce am trăit, gândit și simțit a devenit „altfel“, într-o lume în care ne-am distanțat...
Citește mai mult
27 februarie 2019

Ce înseamnă să fii special?

Acești bravi campioni sunt câțiva dintre specialii care vor reprezenta România la cel mai important eveniment global dedicat sportivilor cu dizabilități intelectuale: Jocurile Mondiale Special Olympics de la Abu Dhabi. Priviți-i cât sunt de ambițioși, dar și modești și emoționați! Țineți-le pumnii și aplaudați-i! Pentru ei, admirația celor din jur înseamnă foarte mult.
Citește mai mult

Te invităm să colaborăm.

SERVICIILE NOASTRE

Producție TV

Producție TV

  • Servicii de creație pentru dezvoltarea formatelor tv inovatoare
  • Formarea și coordonarea echipei de producție
  • Crearea identității de brand a produselor media
  • Producția campaniilor de lansare a diferitelor proiecte multimedia
  • Servicii de branding și rebranding pentru industria de broadcasting
•••
Branded content

Branded content

  • Propuneri concepte pentru media clasică sau platforme digitale (audio, video, editorial, serii de interviuri)
  • Dezvoltare formate creative de publicitate (în funcție de mediu, obiectivele de business și target)
  • Scenarii de branded entertainment
  • Organizare și coordonare producție și postproducție
•••
Corporate video production

Corporate video production

  • Dezvoltarea de concepte și formate pentru campanii de imagine B2B sau B2C (campanii video, editoriale sau serii de interviuri)
  • Servicii de creație și producție pentru produse de content marketing
  • Campanii de employer branding
  • Campanii de conștientizare sau educative croite pe o temă relevantă pentru companie (propunerea și producția formatului potrivit, în funcție de target și obiective)
  • Produse video pentru self-marketing
Marketing și branding

Marketing și branding

  • Definirea manualului de brand și a identității brandului
  • Livrarea de campanii de imagine la cheie : de la concept, la execuția audiovideo a materialelor de promovare
  • Conceperea campaniilor de promovare pentru lansări, aniversări de brand sau evenimente speciale
  • Campanii de follow-up
•••
Campanii sociale

Campanii sociale

  • Servicii de creație și producție video pentru campanii de CSR
  • Conceperea campaniilor de donații pentru ONG-uri
  • Realizarea de campanii aniversare sau sezoniere
  • Creare de conținut pentru paginile sociale
  • Implicarea în campanii editoriale
•••
Live entertainment

Live entertainment

  • Propuneri concept și scenariu eveniment
  • Coordonarea echipei de producție
  • Regie eveniment
  • Promovare eveniment
  • Susținere campanie de follow-up