Articole

Profesiunea mea, televiziunea: Un brand care confiscă Ziua Națională devine parte din istorie

1 decembrie 2020  |  2 min

În 2004, am primit unul dintre cele mai ciudate brief-uri de creație: să inventez pentru un promo de știri niște scrisuri mai dificil de decriptat pentru telespectatorul obișnuit; niște cuvinte care să-l intrige, să-l scoată din starea de cartof de canapea și să-l oblige pentru un moment să-și pună niște întrebări despre „ce a vrut să spună autorul“. Rumegând provocarea, omul de teatru din mine a decis că personalitățile momentului, ilustrate în promo, erau cel mai bine puse în context de asocierea lor cu diferite tipuri de spectacol, de la commedia dell’arte, la tragodia Greciei antice. Telefoanele au început să sune, presa a început să vorbească despre ProTV care greșise un scris pe promo și se încăpățâna să defileze cu el incorect pe micile ecrane din toată țara. Piața vuia, iar noi zâmbeam de la etajul 8 din turnul nostru luminat în roșu, verde și albastru: misiunea fusese îndeplinită.

ProTV, la acea vreme un rebel de 9 ani, împlinește astăzi un sfert de veac de televiziune ostentativă, contestată și controversată, dar în mod indiscutabil plină de succes și de strălucire. Este televiziunea care și-a îndeplinit cu brio rolul de cutie magică, cu bune și cu rele, creând iluzii și invidii, stârnind patimi și dispute, defilând cu tupeu în fruntea posturilor de televiziune. Deși drumurile noastre s-au despărțit de ceva ani, câteva dintre lecțiile Pro-ului rămân mereu valabile:

– Poți să fii cel mai vizionar om de pe Pământ – fără o echipă pe măsura visurilor și idealurilor tale, cu oameni reuniți la timpul și la momentul potrivit, rămâi doar un cetățean cu un plan ambițios scrilejit pe un colț de gând sau de hârtie.

– Clișeul cu nivelul de performanță al unei ehipe care este dat de cea mai slabă verigă a sa este perfect adevărat – performanța se livrează când toată echipa este motivată să livreze performanță.

– Publicul va continua să ceară documentare și programe de cultură în timp ce consumă cu nesaț orice formă de scandal media.

– Autoironia este atu-ul brandurilor mari. Fuga de controversă este „atu-ul“ brandurilor mici.

– Am rămas la același nivel de incluziune socială ca în urmă cu 15 ani: varianta manea a Imnului Național oferită publicului de ProTV la aniversarea sa de 10 ani reprezintă în continuare argumentul suprem care-i anulează orice altă performanță. Toate celelalte 9 variante muzicale de imn au trecut neobservate, la fel ca și conceptul unei Românii în care toate vârstele, etniile și genurile muzicale au dreptul să se exprime liber.

– Piața este plină de oameni care au lucrat la ProTV, chiar dacă ei au intrat doar în curte să aducă un cablu.

– Dintr-o reputație bună poți să trăiești mulți ani după ce ți-ai pierdut din forță și din strălucire.

– Oamenii alături de care muncești până la 1 noaptea sunt prietenii care te dansează până la răsărit la nuntă.

– Dacă nu s-ar fi provestit curțile și căciulile, pachea și prietenia, cartela NATO și Nouă ne pasă, fasolea și ciolanul, Nicu și tupeul, gânditul liber și Talentul, Vocea și România, te iubesc, am fi croșetat pe canapea plictisiți niște gânduri mult mai mărunte la umbra unei antene.

La mulți ani, Nea ProTV! Pentru fiecare moment în care m-ai enervat și epuizat, am câștigat prieteni și amintiri pentru o viață.

Anca Budinschi
Anca Budinschi
Director programe 2003-2012 @ ProTV

"

Viorela și Răzvan pot obține tot ce e mai frumos într-un produs video, acea îmbinare perfectă între idee și imagine.

Au totul: talent, experiență, cunoaștere și îndrăzneala gândului diferențiator.

Florin Negruțiu
Co-fondator @ Republica.ro

"

După o carieră impresionantă la ProTV, liderul pieței media din România, Viorela s-a alăturat platformei noastre în calitate de contributor la începutul anului 2018. Colaboratorii noștri sunt personalități remarcabile în domeniul lor de activitate, oameni care au un cuvânt de spus și știu cum să-l spună. Viorela este foarte dedicată susținerii cauzelor sociale în care crede, având capacitatea de a pune lucrurile în perspectiva corectă și de a scrie și documenta povești captivante. Ea abordează problemele sensibile cu empatie, atenție la detalii și reușește să transforme faptele și statisticile în povești puternice.

Viorela Mihai
Viorela Mihai
Consultant de marketing și comunicare, cu focus pe strategii de branding, creație și dezvoltare conținut. Scenarist din pasiune, copywriter din vocație, povestaș din bucuria de a întâlni oameni de …

Articole recomandate

24 iulie 2024

Societatea civilă, încotro? ARC peste timp și provocări, cu Mădălina Marcu și Sînziana Wolff de la Asociația pentru Relații Comunitare

„Societatea civilă este locul ideal: faci ceva pentru lume, fără să vrei s-o conduci.“ Așa m-au întâmpinat Mădălina Marcu și Sînziana Wolff într-o zi care topea asfaltul, când le-am făcut o vizită la sediul ARC pentru a vorbi despre subiectul meu preferat: societatea civilă. Sînziana este Director de Comunicare, iar Mădălina este Director de Dezvoltare...
Citește mai mult
18 iulie 2022

„Valul schimbării vine.“ – 10 ani de Dăruiește Viață

Există o zicere în spațiul digital care, pe măsură ce devine tot mai populară, ne aruncă tot mai adânc în hăul plafonării: „nu ne mai facem bine“. Se lipeşte tot mai des, ca o ştampilă bolnăvicioasă, de felurite forme de gafe, inepții, abuzuri sau acte de sub-civilizație care izbucnesc senine în Cetatea sociopolitică, înnegurându-ne idealurile...
Citește mai mult
1 august 2019

Tu când ai fost cel mai liber?

„În decembrie 1989, când mergeam spre Piața Universității, lumea era a mea – erau arme și gloanțe în jur, dar eu mă simțeam cel mai liber om din lume. Acest moment mi-a rămas în ADN.” Așa a început Oana Pellea să ne vorbească despre libertate, cu lacrimi în suflet și zâmbet în ochi, în decorul...
Citește mai mult

Te invităm să colaborăm.

SERVICIILE NOASTRE

Producție TV

Producție TV

  • Servicii de creație pentru dezvoltarea formatelor tv inovatoare
  • Formarea și coordonarea echipei de producție
  • Crearea identității de brand a produselor media
  • Producția campaniilor de lansare a diferitelor proiecte multimedia
  • Servicii de branding și rebranding pentru industria de broadcasting
•••
Branded content

Branded content

  • Propuneri concepte pentru media clasică sau platforme digitale (audio, video, editorial, serii de interviuri)
  • Dezvoltare formate creative de publicitate (în funcție de mediu, obiectivele de business și target)
  • Scenarii de branded entertainment
  • Organizare și coordonare producție și postproducție
•••
Corporate video production

Corporate video production

  • Dezvoltarea de concepte și formate pentru campanii de imagine B2B sau B2C (campanii video, editoriale sau serii de interviuri)
  • Servicii de creație și producție pentru produse de content marketing
  • Campanii de employer branding
  • Campanii de conștientizare sau educative croite pe o temă relevantă pentru companie (propunerea și producția formatului potrivit, în funcție de target și obiective)
  • Produse video pentru self-marketing
•••
Marketing și branding

Marketing și branding

  • Definirea manualului de brand și a identității brandului
  • Livrarea de campanii de imagine la cheie : de la concept, la execuția audiovideo a materialelor de promovare
  • Conceperea campaniilor de promovare pentru lansări, aniversări de brand sau evenimente speciale
  • Campanii de follow-up
•••
Campanii sociale

Campanii sociale

  • Servicii de creație și producție video pentru campanii de CSR
  • Conceperea campaniilor de donații pentru ONG-uri
  • Realizarea de campanii aniversare sau sezoniere
  • Creare de conținut pentru paginile sociale
  • Implicarea în campanii editoriale
•••
Live entertainment

Live entertainment

  • Propuneri concept și scenariu eveniment
  • Coordonarea echipei de producție
  • Regie eveniment
  • Promovare eveniment
  • Susținere campanie de follow-up