Articole

Revelația solidarității: Un cuvânt esențial pe care unii români îl descoperă de abia acum, la greu.

5 aprilie 2020  |  3 min

Vorbind cu prietena mea bună, coordonator de programe la Fundația Special Olympics România, despre provocările izolării, ale muncitului, școlitului și șezutului #încasă, dar și despre campania globală de repoziționare a sistemului comunist în salvator măreț al umanității, ea mi-a atras atenția că există un concept abuzat prin repetiție obsesivă în ultimul timp, de parcă tocmai ce l-am descoperit rătăcit prin dicționar: „solidaritate“.

„Este timpul să fim solidari, să ne gândim și la ceilalți, să ne ajutăm unii pe alții.“

Imaginați-vă perplexitatea și chiar frustrarea oamenilor care practică această meserie a solidarității de zeci de ani de zile în ONG-urile care deschid ochii României la auzul acestor discursuri revelatoare despre umanitate și responsabilitate! „Este timpul…!“ – Pentru ei, timpul a fost dintotdeauna; timpul este și acum, când mulți se simt neputincioși pentru că nu pot fi în prima linie să ajute, să aline, să ofere mai multe șanse la viață; timpul va fi și peste câteva luni, când lumea ieșită din coșmar își va reintra în rutină și cuvântul „solidaritate“ se va pierde iar din vocabular. Pentru ei, timpul de a fi oameni nu a venit odată cu o tragedie globală, ci a fost dintotdeauna o mare certitudine. Să luăm câteva exemple:

Special Olympics Romania susține persoanele cu dizabilități intelectuale de peste 25 de ani, prin programe de antrenamente și competiții sportive.
Hope and Homes for Children au început revoluția sistemului instituționalizat de protecție a copilului în urmă cu 21 de ani.
SOS Satele copiilor oferă familii copiilor care au rămas fără sprijin parental de 25 de ani.
Mihai Eminescu Trust pune în mișcare oamenii din comunitățile transilvănene prin programe de meșteșuguri și antreprenoriat rural de peste 20 de ani.
Light into Europe lucrează cu copii și tineri cu dizabilități de vedere și de auz de 30 de ani.
Tot din 1990, World Vision România susține copiii din mediul rural și dreptul lor la o educație de calitate.
Centrul pentru Jurnalism Independent militează pentru etica jurnalistică, libertatea de expresie și accesul liber la informațiile de interes public din 1994.
Hospice Casa Speranței a introdus în 1992 conceptul de îngrijire paliativă în România, dezvoltându-l prin programe educaționale.
Asociația Little People oferă programe de suport psihosocial pentru copii și tineri bonavi de cancer din 1996.
Fundația Motivation pledează pentru integrarea socială, educațională și profesională a persoanelor în scaune rulante din 1995.
WWF România protejează mediul sălbatic din Munții Carpați și din lungul Dunării din 2006.
Let’s Do It, Romania mobilizează de 10 ani o țară întreagă în campanii de curățenie națională. 

Lista continuă cu sute de fundații și asociații neguvernamentale care, solidare unor principii sănătoase de viață, au reușit să-i dea României o față mai blândă, mai tolerantă și mai responsabilă după ce ne-am câștigat libertatea de a fi oameni în toată puterea cuvântului. Guvernele care s-au perindat, multe cu tentă socială, nu au avut nicio strategie pentru milionul de români care trăiește cu mai puțin de 2 dolari pe zi, nici pentru milionul de copii cufundat într-o sărăcie cruntă, nici pentru toate pădurile tăiate despre care presa și ONG-urile au urlat până la răgușire. Nu au gândit legi pentru a sprijini sectorul neguvernamental, care le făcea treaba cea mai grea, pentru că timpul pentru solidaritate nu fusese încă descoperit.

Astăzi, acest guvern are menirea să demonstreze că este timpul solidarității inclusiv prin demararea unei strategii pe termen lung de susținere a ONG-urilor din România. Pentru că ONG vine de la Oameni Născuți pentru Generozitate, care trăiesc revelația solidarității în fiecare zi. Când va trece frenezia schimbării în bine, a întrajutorării și a salvării planetei și omenirea se va regăsi în cutumele ei individualiste, sectorul neguvernamental va trebui să ducă mai departe luptele pe care nimeni nu vrea să le poarte, dând relevanță definiției din DEX a noțiunii de om: „ființă superioară, socială, caracterizată prin gândire, inteligență și limbaj articulat, prin poziție verticală și membre superioare apte de a efectua mișcări fine“. În timp ce unii abia descoperim sensul acestei verticalități, alții și-au dedicat an după an toate mișcările lor fine sau hotărâte construirii de spitale, case, instituții, programe, cursuri și strategii din solidaritate cu vocația simplă de fi om pe planeta Pământ.

Florin Negruțiu
Co-fondator @ Republica.ro

"

După o carieră impresionantă la ProTV, liderul pieței media din România, Viorela s-a alăturat platformei noastre în calitate de contributor la începutul anului 2018. Colaboratorii noștri sunt personalități remarcabile în domeniul lor de activitate, oameni care au un cuvânt de spus și știu cum să-l spună. Viorela este foarte dedicată susținerii cauzelor sociale în care crede, având capacitatea de a pune lucrurile în perspectiva corectă și de a scrie și documenta povești captivante. Ea abordează problemele sensibile cu empatie, atenție la detalii și reușește să transforme faptele și statisticile în povești puternice.

Cristian Ispas
Director Național @ Special Olympics Romania

"

Din 2019, avem o colaborare foarte bună cu Zepelin Media SRL, care a creat materiale de comunicare la standarde înalte de calitate pentru organizația noastră: filme oficiale de prezentare, fotografii oficiale, editări de text, creare de conținut pentru diferitele noastre proiecte. Suntem impresionați de creativitatea personalului și colaboratorilor Zepelin Media, de calitatea muncii lor și de angajamentul și dăruirea lor față de cauza sportivilor cu dizabilități intelectuale din România. Termenele de livrare și prevederile contractelor au fost întotdeauna respectate. Simțim că această colaborare cu Zepelin Media se bazează mai degrabă pe parteneriat decât pe o relație contractuală.

Zepelin Media
Zepelin Media
Suntem ZEPELIN MEDIA, un hub de producție video, creație de conținut, consultanță de marketing și strategie de brand. Livrăm proiecte de conținut sau promovare la cheie, de la concept la …

Articole recomandate

13 august 2023

După 25 de ani. Clujul, atunci și acum. Confesiunea unui „muschetar” venetic.

Articol publicat inițial de Republica Am plecat din Cluj în 1998, lăsând în urmă un oraş cu clădirile spoite pentru ochii superficiali ai lumii şi băncile văcsite în culorile tricolorului, ca să-ți poți aşeza patriotic dosul fredonând liniştit “noi suntem români”. Am plecat să fac Teatrologie la Bucureşti din “oraşul în care nu se întâmpla...
Citește mai mult
18 noiembrie 2023

„Cavalerii“ incluziunii sociale: Special Olympics România, decorați pentru puterea transformatoare a implicării și a sportului

În 2005, ProTV intra în anul aniversar 10. Noi, echipa de creație, am intrat în brainstorming în ianuarie şi am mai ieşit la final de lună decembrie, în clinchet de zurgălăi şi de creiere stoarse dincolo de epuizare. Să ții pasul cu Adrian Sârbu era un cantonament al autodepăşirii, trăit într-un bildungsroman presărat cu ședințe...
Citește mai mult
27 mai 2019

Ziua în care am stat la coadă pentru libertate

Recunosc, am fost o singură dată la o ședință de bloc. Abia mă mutasem în Drumul taberei. Prezența mea a coborât media de vârstă cu vreo 40 de ani. M-a dezamăgit atât de mult bârfa despre caloriferul și buda vecinului încât n-am mai călcat neam pe la întâlnirile clubului de geriatrie. Eram studentă și n-aveam...
Citește mai mult

Te invităm să colaborăm.

SERVICIILE NOASTRE

Producție TV

Producție TV

  • Servicii de creație pentru dezvoltarea formatelor tv inovatoare
  • Formarea și coordonarea echipei de producție
  • Crearea identității de brand a produselor media
  • Producția campaniilor de lansare a diferitelor proiecte multimedia
  • Servicii de branding și rebranding pentru industria de broadcasting
•••
Branded content

Branded content

  • Propuneri concepte pentru media clasică sau platforme digitale (audio, video, editorial, serii de interviuri)
  • Dezvoltare formate creative de publicitate (în funcție de mediu, obiectivele de business și target)
  • Scenarii de branded entertainment
  • Organizare și coordonare producție și postproducție
•••
Corporate video production

Corporate video production

  • Dezvoltarea de concepte și formate pentru campanii de imagine B2B sau B2C (campanii video, editoriale sau serii de interviuri)
  • Servicii de creație și producție pentru produse de content marketing
  • Campanii de employer branding
  • Campanii de conștientizare sau educative croite pe o temă relevantă pentru companie (propunerea și producția formatului potrivit, în funcție de target și obiective)
  • Produse video pentru self-marketing
•••
Marketing și branding

Marketing și branding

  • Definirea manualului de brand și a identității brandului
  • Livrarea de campanii de imagine la cheie : de la concept, la execuția audiovideo a materialelor de promovare
  • Conceperea campaniilor de promovare pentru lansări, aniversări de brand sau evenimente speciale
  • Campanii de follow-up
•••
Campanii sociale

Campanii sociale

  • Servicii de creație și producție video pentru campanii de CSR
  • Conceperea campaniilor de donații pentru ONG-uri
  • Realizarea de campanii aniversare sau sezoniere
  • Creare de conținut pentru paginile sociale
  • Implicarea în campanii editoriale
•••
Live entertainment

Live entertainment

  • Propuneri concept și scenariu eveniment
  • Coordonarea echipei de producție
  • Regie eveniment
  • Promovare eveniment
  • Susținere campanie de follow-up