Articole

Ziua în care am stat la coadă pentru libertate

27 mai 2019  |  3 min

Recunosc, am fost o singură dată la o ședință de bloc. Abia mă mutasem în Drumul taberei. Prezența mea a coborât media de vârstă cu vreo 40 de ani. M-a dezamăgit atât de mult bârfa despre caloriferul și buda vecinului încât n-am mai călcat neam pe la întâlnirile clubului de geriatrie. Eram studentă și n-aveam timp de pierdut. 15 ani cât am locuit la acea scară, nimic nu s-a schimbat. Și eu am trăit încremenită în acea neschimbare, împiedicându-mă în gropile din fața blocului, sărind peste bălți și rahați, respirând aerul gros de țigară și mucegai din holul de la intrare, coborând și urcând cu ușile deschise la lift ca să încapă căruciorul. Priveam cu invidie scările renovate din vecini, cu geam lucios de termopan, neon și plante exotice, cu loc de pus reclame și cutii poștale însemnate cu numele și numărul de apartament, bombănind în gând trandafirii lor perfecți și covorașele colorate de la intrare. Și totuși, de fiecare dată când se anunța o ședință de bloc la noi pe scară, îmi găseam mereu câte o scuză: prea obosită, prea târziu, prea plictisită, prea în zadar.

Recunosc, ideea de ședință de bloc deschidea orizontul unor amintiri cam sinistre din copilărie, cu părinți care coborau resemnați și împovărați în Hades-ul din spălătorie, unde tovarăși încruntați care urau copiii luau cele mai absurde decizii din lume, care începeau toate cu NU: nu călcați iarba, nu vă jucați în fața blocului, nu scuturați nucul, nu scrieți cu cretă, nu săriți elastic, nu folosiți liftul, nu vă cățărați în copaci, nu bateți mingea, pe scurt, nu fiți copii. De fiecare dată când era ședință de bloc, noi, „factorii perturbatori”, speram într-o minune: așteptam ca părinții noștri, reuniți într-o opoziție puternică, să pună capăt opresiunii lui NU, să ne dea înapoi spațiul verde și corcodușele, mingile tăiate și dreptul la copilărie, să ne izbăvească de etichetele „nerușinat”, „obraznic”, „mucos” și „vagabond”. După ședință, câteva zile aerul era mai respirabil, după care alianța de tartori în maiou alb și cu părul vâlvoi revenea în forță cu interdicțiile și amenințările, cu răcnetele și apa fiartă aruncată peste noi de la etaj.

Eram mulți copii, de toate vârstele, energici în pantaloni de supraelastic și teniși cu miros de anvelopă, cu teme făcute la lampa de petrol și lumânări puse strategic în cutiile poștale pentru zilele în care se lua curentul și trebuia să bâjbâi prin întuneric până la etajul șapte pe scări. Era multă nedreptate pe lume, gândeam în sinea noastră, în timp ce țineam rândul la pâine, ouă, unt și portocale, „șoimi” fără aripi, „cutezători” fără curajul de a visa la rația noastră de libertate.

Dar într-o zi, la Alimentara s-a dat în sfârșit democrație. Părinții noștri și-au descătușat puterile mai ceva ca niște super eroi și au curs râuri, râuri, pe străzi, scandând „jos comunismul” și „vrem alegeri libere”. Au ieșit din pivnița unde marii administratori de țară îi ținuseră închiși cu speranțele lor cu tot și ne-au umplut rafturile cu libertate, darul cel mai de preț. După 30 de ani, românii din întreaga lume au stat la coadă pentru această libertate, năzuind cu disperare că vor prinde și ei un ultim buletin de vot. Există ceva teribil de trist în această solidaritate, noi cu noi înșine, cei din prezent cu cei din trecut, prinși în cozi infinite pentru restaurarea fizică și morală a marelui nostru Bloc. Și totuși, există speranță: din Cluj, la Londra și de la Eindhoven, la Roma, după 30 de ani începem să înțelegem cu toții că votul este singura ședință de bloc de la care nu putem lipsi.

Florin Negruțiu
Co-fondator @ Republica.ro

"

După o carieră impresionantă la ProTV, liderul pieței media din România, Viorela s-a alăturat platformei noastre în calitate de contributor la începutul anului 2018. Colaboratorii noștri sunt personalități remarcabile în domeniul lor de activitate, oameni care au un cuvânt de spus și știu cum să-l spună. Viorela este foarte dedicată susținerii cauzelor sociale în care crede, având capacitatea de a pune lucrurile în perspectiva corectă și de a scrie și documenta povești captivante. Ea abordează problemele sensibile cu empatie, atenție la detalii și reușește să transforme faptele și statisticile în povești puternice.

Zepelin Media
Zepelin Media
Suntem ZEPELIN MEDIA, un hub de producție video, creație de conținut, consultanță de marketing și strategie de brand. Livrăm proiecte de conținut sau promovare la cheie, de la concept la …

Articole recomandate

27 februarie 2019

Ce înseamnă să fii special?

Acești bravi campioni sunt câțiva dintre specialii care vor reprezenta România la cel mai important eveniment global dedicat sportivilor cu dizabilități intelectuale: Jocurile Mondiale Special Olympics de la Abu Dhabi. Priviți-i cât sunt de ambițioși, dar și modești și emoționați! Țineți-le pumnii și aplaudați-i! Pentru ei, admirația celor din jur înseamnă foarte mult.
Citește mai mult
23 martie 2019

Despre Dumnezeu și relevanța Lui în secolul tehnologiei. Cu Preotul Wilhelm Dancă.

La ora douăsprezece și un sfert, Catedrala Sfântul Iosif din București este neîncăpătoare. E duminică și, de la altar, preotul Wilhelm Dancă, decanul Facultății de Teologie Romano-Catolică din cadrul Universității București, vorbește răspicat, cu o seninătate naturală și o rezervă latentă de umor, despre marele mister care este Dumnezeu, cercetând mereu fețele oamenilor care vin...
Citește mai mult
18 aprilie 2020

Învierea de acasă

În fața ecranului nu miroase a tămâie. Pereții nu sunt pictați în sfinți. Geamurile nu au culoare și chip. Cântările nu se revarsă cu ecou mistic direct în suflet. Vocile nu au profunzime. Trăirea poate nu are adâncime. Dar lumânarea pâlpâie la fel, avidă de speranță. Gândurile străbat istoria, urcă pe Golgota, mor răstignite în...
Citește mai mult

Te invităm să colaborăm.

SERVICIILE NOASTRE

Producție TV

Producție TV

  • Servicii de creație pentru dezvoltarea formatelor tv inovatoare
  • Formarea și coordonarea echipei de producție
  • Crearea identității de brand a produselor media
  • Producția campaniilor de lansare a diferitelor proiecte multimedia
  • Servicii de branding și rebranding pentru industria de broadcasting
•••
Branded content

Branded content

  • Propuneri concepte pentru media clasică sau platforme digitale (audio, video, editorial, serii de interviuri)
  • Dezvoltare formate creative de publicitate (în funcție de mediu, obiectivele de business și target)
  • Scenarii de branded entertainment
  • Organizare și coordonare producție și postproducție
•••
Corporate video production

Corporate video production

  • Dezvoltarea de concepte și formate pentru campanii de imagine B2B sau B2C (campanii video, editoriale sau serii de interviuri)
  • Servicii de creație și producție pentru produse de content marketing
  • Campanii de employer branding
  • Campanii de conștientizare sau educative croite pe o temă relevantă pentru companie (propunerea și producția formatului potrivit, în funcție de target și obiective)
  • Produse video pentru self-marketing
Marketing și branding

Marketing și branding

  • Definirea manualului de brand și a identității brandului
  • Livrarea de campanii de imagine la cheie : de la concept, la execuția audiovideo a materialelor de promovare
  • Conceperea campaniilor de promovare pentru lansări, aniversări de brand sau evenimente speciale
  • Campanii de follow-up
•••
Campanii sociale

Campanii sociale

  • Servicii de creație și producție video pentru campanii de CSR
  • Conceperea campaniilor de donații pentru ONG-uri
  • Realizarea de campanii aniversare sau sezoniere
  • Creare de conținut pentru paginile sociale
  • Implicarea în campanii editoriale
•••
Live entertainment

Live entertainment

  • Propuneri concept și scenariu eveniment
  • Coordonarea echipei de producție
  • Regie eveniment
  • Promovare eveniment
  • Susținere campanie de follow-up