Articole

Moartea doamnei X

19 octombrie 2019  |  3 min

Când a deschis ochii într-o dimineață oarecare de sâmbătă, după o noapte liniștită, doamna X nu a știut că în mai puțin de opt ore îi va închide definitiv. Dacă ar fi intuit ce va urma, probabil că ar fi zăbovit pe fiecare detaliu din casa ei din Ploiești, pentru a fotografia totul pentru eternitate în sufletul ei. Și-ar fi luat rămas-bun cu lacrimi în ochi de la toată agoniseala ei, ar fi sunat să-și audă pentru ultima dată fiul și nepoții, după care ar fi sorbit o ultimă cafea cu o sete de viață mai proaspătă ca niciodată.

Cu siguranță, în acea dimineață, doamna X a crezut că va începe un week-end relaxant de viață, bine-meritat după o săptămână de alergat după nepoți. Poate că a mai lenevit puțin în pat înainte de a da startul noii zile, gândindu-se ce să mai gătească sau când să meargă la piață. Nici când a simțit prima înțepătură în coșul pieptului nu a crezut că tocmai a început să ruleze un generic fatal de sfârșit. Când te apropii de bătrânețe, te obișnuiești cu semnalele pe care ți le transmite corpul: îi simți slăbiciunile, îi tolerezi micile defecțiuni și capricii ca unei mașinării vechi care te-a purtat o viață întreagă pe cele mai neașteptate drumuri.

„Dragă, chem Salvarea, nu mă simt prea bine!”, i-a spus încrezătoare prietenei ei din vecini, cu gândul că o revizie este oricând bine-venită la vârsta ei de 70 de ani. La ora 11.15, înainte să ajungă la ea fiul ei, doamna X a fost dusă de ambulanță la Spitalul Județean din Ploiești.

„A suferit un infarct și are un vas înfundat”, a anunțat medicul de gardă. „Are nevoie de un stent, dar cei doi medici care pot face această intervenție sunt la o conferință de chirurgie la Sinaia.”

„Amândoi deodată?”, a întrebat indignată nora.

„Doamnă, nu discutăm cum se organizează fiecare spital! Trebuie să o ducem la București, la Spitalul Fundeni.”

La 12.30, doamna X a plecat cu Salvarea spre Fundeni. „Tot răul spre bine”, s-o fi gândit cu ultimele resurse de optimism, fără să realizeze că mașinăria ei se îndreaptă spre daună totală. „La București sunt doctorii mai buni!” Poate că a privit pe geam cum trec kilometri, cadru cu cadru, reproșându-și că nu a udat florile de dimineață. I-a părut rău că le-a stricat week-end-ul copiilor, dar poate că așa a fost să fie, un stent de București.

Când a ajuns la Urgență la Fundeni, a simțit că toate puterile și le-a lăsat la Ploiești. Era 13.30. Și-a semnat pentru ultima dată numele pe o coală de birocrație, timpul și spațiul s-au dilatat și la casa de pariuri a vieții, șansele ei au devenit foarte mici.

„Lucrurile s-au complicat între timp: ruptură miocardică”, i-a spus doctorul fiului ei, care îi strângea lucrurile la piept și nu-și putea lua ochii de la semnătura proaspătă a mamei lui.

La 15.10, doamna X s-a oprit din trăit pentru că a avut ghinionul să facă infarct în week-end-ul cu Congresul Național de Chirurgie de la Sinaia. Într-un spital județean, cei doi chirurgi care puteau pune un stent erau plecați la congres. Ar fi salvat-o pe doamna X dacă erau în Ploiești? Cu această întrebare, furie și frustrare trebuie să trăiască mai departe familia doamnei X. Statistic, pe agenda unui spital, un om în minus este o cifră mică. În viața unei familii însă, o mamă și o bunică în minus reprezintă o tragedie uriașă, care se putea evita.

Salariile au crescut în sistemul medical, dar când vom obține o mărire de responsabilitate și de umanitate care să ne salveze cu adevărat de la moarte? „O chestiune de management” este un răspuns prea cinic pentru o familie care tocmai a scris culmea supremă a ghinionului cu lacrimi de neconsolat.

Când a închis ochii într-o după-amiază oarecare de sâmbătă, doamna X nu s-a gândit cât de palpitant este în week-end la Sinaia.

Zepelin Media
Zepelin Media
Suntem ZEPELIN MEDIA, un hub de producție video, creație de conținut, consultanță de marketing și strategie de brand. Livrăm proiecte de conținut sau promovare la cheie, de la concept la …

Articole recomandate

13 august 2023

După 25 de ani. Clujul, atunci și acum. Confesiunea unui „muschetar” venetic.

Articol publicat inițial de Republica Am plecat din Cluj în 1998, lăsând în urmă un oraş cu clădirile spoite pentru ochii superficiali ai lumii şi băncile văcsite în culorile tricolorului, ca să-ți poți aşeza patriotic dosul fredonând liniştit “noi suntem români”. Am plecat să fac Teatrologie la Bucureşti din “oraşul în care nu se întâmpla...
Citește mai mult
23 decembrie 2020

Copiii triști ai unei revoluții fără sfârșit

A fost o vreme când îmi zvâcnea tâmpla dacă vedeam întâmplător pe net o poză cu o casetă și un creion HB galben lângă, revendicându-mi în sinea mea cu o oarecare mândrie apartenența la generația care înțelegea acest mesaj dintr-o privire: generația săritoare de elastic, fugărită de rațe și de vânători, uitată cu orele printre...
Citește mai mult
27 februarie 2019

Ce înseamnă să fii special?

Acești bravi campioni sunt câțiva dintre specialii care vor reprezenta România la cel mai important eveniment global dedicat sportivilor cu dizabilități intelectuale: Jocurile Mondiale Special Olympics de la Abu Dhabi. Priviți-i cât sunt de ambițioși, dar și modești și emoționați! Țineți-le pumnii și aplaudați-i! Pentru ei, admirația celor din jur înseamnă foarte mult.
Citește mai mult

Te invităm să colaborăm.

SERVICIILE NOASTRE

Producție TV

Producție TV

  • Servicii de creație pentru dezvoltarea formatelor tv inovatoare
  • Formarea și coordonarea echipei de producție
  • Crearea identității de brand a produselor media
  • Producția campaniilor de lansare a diferitelor proiecte multimedia
  • Servicii de branding și rebranding pentru industria de broadcasting
•••
Branded content

Branded content

  • Propuneri concepte pentru media clasică sau platforme digitale (audio, video, editorial, serii de interviuri)
  • Dezvoltare formate creative de publicitate (în funcție de mediu, obiectivele de business și target)
  • Scenarii de branded entertainment
  • Organizare și coordonare producție și postproducție
•••
Corporate video production

Corporate video production

  • Dezvoltarea de concepte și formate pentru campanii de imagine B2B sau B2C (campanii video, editoriale sau serii de interviuri)
  • Servicii de creație și producție pentru produse de content marketing
  • Campanii de employer branding
  • Campanii de conștientizare sau educative croite pe o temă relevantă pentru companie (propunerea și producția formatului potrivit, în funcție de target și obiective)
  • Produse video pentru self-marketing
Marketing și branding

Marketing și branding

  • Definirea manualului de brand și a identității brandului
  • Livrarea de campanii de imagine la cheie : de la concept, la execuția audiovideo a materialelor de promovare
  • Conceperea campaniilor de promovare pentru lansări, aniversări de brand sau evenimente speciale
  • Campanii de follow-up
•••
Campanii sociale

Campanii sociale

  • Servicii de creație și producție video pentru campanii de CSR
  • Conceperea campaniilor de donații pentru ONG-uri
  • Realizarea de campanii aniversare sau sezoniere
  • Creare de conținut pentru paginile sociale
  • Implicarea în campanii editoriale
•••
Live entertainment

Live entertainment

  • Propuneri concept și scenariu eveniment
  • Coordonarea echipei de producție
  • Regie eveniment
  • Promovare eveniment
  • Susținere campanie de follow-up