Articole

Învierea de acasă

18 aprilie 2020  |  2 min

În fața ecranului nu miroase a tămâie. Pereții nu sunt pictați în sfinți. Geamurile nu au culoare și chip. Cântările nu se revarsă cu ecou mistic direct în suflet. Vocile nu au profunzime. Trăirea poate nu are adâncime. Dar lumânarea pâlpâie la fel, avidă de speranță. Gândurile străbat istoria, urcă pe Golgota, mor răstignite în durere și renasc la o nouă viață într-o simplă sufragerie de acasă.

Misterul capătă o aură domestică, lângă jucăriile uitate de copii prin casă, în miros de miel și de pască. Taina pusă pe „pauză“ pentru a răspunde la întrebarea „opresc friptura?“ decade în mult prea omenescul nostru. Nu e nimic sacru în încăpere, dincolo de o cruce de lemn așezată lângă ecran, pe „altarul“ simbolic al izolării și al singurătății noastre. Și totuși, misterul sacrificiului suprem, trăit în intimitatea căminelor noastre, are mai multă relevanță ca niciodată. Însingurați, înțelegem mai bine renunțarea. Înstrăinați, percepem mai autentic durerea. Nesiguri, ne iertăm mai ușor rătăcirile. Avem voie să fim oameni: speriați, fragili, vulnerabili. Ucenici în misterele vieții. Tâlhari de speranță. Avem voie să greșim, fără să ne spânzurăm ca Iuda, în grădină. Avem voie să ne îndoim ca fariseii, să șovăim ca Petru, până cântă de trei ori cocoșul. Nimeni nu ne-a cerut vreodată să fim perfecți, liniari, previzibili. Avem voie să ne confruntăm demonii și slăbiciunile, să ne lovim de obstacole și de nesiguranță, să ne pierdem și regăsim credințele pentru ca la final să devenim cea mai bună versiune a noastră. Din această traiectorie, din această evoluție, se nasc personaje autentice, credibile, vii nu doar în ficțiune, ci și în viață.

În umbra crucii, se ridică o singură condiție, cea mai simplă și mai umană: iubirea. Iubirea salvează lumea de inerție, indolență, egoism și răutate. Iubirea ne salvează de noi înșine, decăzuți în disperare. Gestul ultim al Iubirii, retrăit ritualic de Paște, transformă într-un bun universal „dreptul la speranță“, menționat în noaptea de Înviere de Papa Francisc.

Nimeni nu ne-a pregătit pentru neprevăzut, dar după 2000 de ani, liniștea și singurătatea acestui Paște sunt gestul nostru asumat de iubire și de speranță. Singuri, îngenuncheați în fața unui ecran, dragostea în vremea pandemiei are nevoie mai mult ca niciodată de imaginație. Imaginație că să rămâi alături de părinți și frați aflați la mii de kilometri depărtare. Imaginație ca să primești lumina dintr-un băț banal de chibrit aprins într-o bucătărie. Imaginație ca să strigi de la geam singur în noapte: „Cristos a înviat!“, fără frica de a fi judecat de ceilalți.

Zepelin Media
Zepelin Media
Suntem ZEPELIN MEDIA, un hub de producție video, creație de conținut, consultanță de marketing și strategie de brand. Livrăm proiecte de conținut sau promovare la cheie, de la concept la …

Articole recomandate

19 octombrie 2019

Moartea doamnei X

Când a deschis ochii într-o dimineață oarecare de sâmbătă, după o noapte liniștită, doamna X nu a știut că în mai puțin de opt ore îi va închide definitiv. Dacă ar fi intuit ce va urma, probabil că ar fi zăbovit pe fiecare detaliu din casa ei din Ploiești, pentru a fotografia totul pentru eternitate...
Citește mai mult
8 februarie 2021

Stați jos, de la mine aveți un Insuficient! Când va deveni școala cu adevărat „altfel“?

Reînarmați cu un arsenal de pensule, culori, carioci, tuburi (de vopsea, de lipici, de aracet), cu stocuri de hârtie creponată, colorată, lucioasă și cartonată, suntem printre norocoșii care inaugurăm semestrul al doilea cu „școala altfel“. În anul în care tot ce am trăit, gândit și simțit a devenit „altfel“, într-o lume în care ne-am distanțat...
Citește mai mult
24 februarie 2020

„Fă, tu știi cine-i ăsta? Ăsta-i fundalul de la ProTV!”

Când era în liceu și a fost îndemnat să dea la IATC, a întrebat „ce-i aia?” – suna ca ITB, a crezut că e ceva cu mașini. Valentin Teodosiu, pe atunci „un elev tâmpit cu talent”, voia să dea la engleză. În ’73, a dat admitere la Institutul de artă teatrală și cinematografică din București...
Citește mai mult

Te invităm să colaborăm.

SERVICIILE NOASTRE

Producție TV

Producție TV

  • Servicii de creație pentru dezvoltarea formatelor tv inovatoare
  • Formarea și coordonarea echipei de producție
  • Crearea identității de brand a produselor media
  • Producția campaniilor de lansare a diferitelor proiecte multimedia
  • Servicii de branding și rebranding pentru industria de broadcasting
•••
Branded content

Branded content

  • Propuneri concepte pentru media clasică sau platforme digitale (audio, video, editorial, serii de interviuri)
  • Dezvoltare formate creative de publicitate (în funcție de mediu, obiectivele de business și target)
  • Scenarii de branded entertainment
  • Organizare și coordonare producție și postproducție
•••
Corporate video production

Corporate video production

  • Dezvoltarea de concepte și formate pentru campanii de imagine B2B sau B2C (campanii video, editoriale sau serii de interviuri)
  • Servicii de creație și producție pentru produse de content marketing
  • Campanii de employer branding
  • Campanii de conștientizare sau educative croite pe o temă relevantă pentru companie (propunerea și producția formatului potrivit, în funcție de target și obiective)
  • Produse video pentru self-marketing
•••
Marketing și branding

Marketing și branding

  • Definirea manualului de brand și a identității brandului
  • Livrarea de campanii de imagine la cheie : de la concept, la execuția audiovideo a materialelor de promovare
  • Conceperea campaniilor de promovare pentru lansări, aniversări de brand sau evenimente speciale
  • Campanii de follow-up
•••
Campanii sociale

Campanii sociale

  • Servicii de creație și producție video pentru campanii de CSR
  • Conceperea campaniilor de donații pentru ONG-uri
  • Realizarea de campanii aniversare sau sezoniere
  • Creare de conținut pentru paginile sociale
  • Implicarea în campanii editoriale
•••
Live entertainment

Live entertainment

  • Propuneri concept și scenariu eveniment
  • Coordonarea echipei de producție
  • Regie eveniment
  • Promovare eveniment
  • Susținere campanie de follow-up