Articole

La plimbare în bocanci printr-un suflet de naiv

26 aprilie 2019  |  2 min

Într-o zi, m-am pierdut în facturi, trafic, șefi, ordonanțe, revocări, demisii, social media, disperări, seriale, certuri și stres. Când am încercat să mă adun, m-am trezit că trecuseră vreo trei ani.

„Unde naiba ai fost?”, am întrebat chipul rătăcit din oglindă.

„Am fost la serviciu, cu 85-ul. Am fost în ședințe interminabile și frânturi de vacanță. Am fost la cratiță și la cumpărături. Am fost pe facebook și în Piață. Am fost cu ochii pe ceas și praf cu nervii. Am fost pusă la zid și la încercare. Am fost și n-am fost. Ca o revoluție eșuată.”

Am căutat butonul de dat timpul înapoi, dar timpul a chicotit hâtru printre ridurile mele. A fost inevitabil: am plecat fără să ezit din povestea care-mi oferise până atunci siguranță și confort. Am vrut iar viață din aia faină, de ieșit din rutină și din tabele Excel, viață de pus în poezii și de fredonat la chitară pe plajă, care îți dă crize și nicio soluție, dar care îți lasă timp să gândești și să respiri, să trăiești și să visezi, să greșești și să fii autentic. Și asta pentru că am crezut. Am crezut, pur și simplu, că va fi cumva, nici mai bine, nici mai rău, dar cu siguranță total diferit. Am plecat cu sufletul rupt, dar cu o liniște inexplicabilă, punându-mi la încercare credința și puterea de a mă reinventa pentru a nu eșua într-o paradigmă în care nu m-aș fi recunoscut vreodată.

Un prieten bun care e medic m-a întrebat recent cum pot să cred în povestea asta cu Dumnezeu, inventată de biserică pentru a manipula masele și pe cei slabi. Cred pentru că este alegerea mea. Pentru că sunt liberă să am un Dumnezeu. Așa cum și el este liber să nu creadă în nimic. Cred pentru că am nevoie de sens și de substanță. De bunătate, iubire, iertare și speranță. Cred ca să pot evolua. Ca să-mi pot pune întrebări despre ce am devenit. Ca să am șansa de a mă naște din nou, ritualic, cu fiecare sărbătoare. Cred ca să nu mor de singurătate și de plictiseală doar printre oameni. Cred pentru că nu sunt suficient de trufașă ca să nu cred.

Credința este o discuție controversată și un subiect incomod. Deseori, ne ferim să vorbim despre Dumnezeu ca să nu fim considerați habotnici. Ezităm să recunoaștem că suntem practicanți ca să nu fim suspectați de naivitate sau de anacronism. Dincolo de dogmă și de obiceiuri, credința este o trăire profund personală. Când apostrofezi pe cineva care crede, calci de fapt cu bocancii direct în sufletul lui.

M-am rătăcit de prea multe ori prin viață ca să mai am aroganța să cred că mi-am regăsit de fiecare dată singură drumul. Prin urmare, cred inclusiv pentru șansa de a-mi ridica ochii spre cer, căutând răspunsuri la cea mai grea întrebare: Dumnezeul meu, pentru ce m-ai regăsit?

Florin Negruțiu
Co-fondator @ Republica.ro

"

După o carieră impresionantă la ProTV, liderul pieței media din România, Viorela s-a alăturat platformei noastre în calitate de contributor la începutul anului 2018. Colaboratorii noștri sunt personalități remarcabile în domeniul lor de activitate, oameni care au un cuvânt de spus și știu cum să-l spună. Viorela este foarte dedicată susținerii cauzelor sociale în care crede, având capacitatea de a pune lucrurile în perspectiva corectă și de a scrie și documenta povești captivante. Ea abordează problemele sensibile cu empatie, atenție la detalii și reușește să transforme faptele și statisticile în povești puternice.

Zepelin Media
Zepelin Media
Suntem ZEPELIN MEDIA, un hub de producție video, creație de conținut, consultanță de marketing și strategie de brand. Livrăm proiecte de conținut sau promovare la cheie, de la concept la …

Articole recomandate

1 decembrie 2020

Profesiunea mea, televiziunea: Un brand care confiscă Ziua Națională devine parte din istorie

În 2004, am primit unul dintre cele mai ciudate brief-uri de creație: să inventez pentru un promo de știri niște scrisuri mai dificil de decriptat pentru telespectatorul obișnuit; niște cuvinte care să-l intrige, să-l scoată din starea de cartof de canapea și să-l oblige pentru un moment să-și pună niște întrebări despre „ce a vrut...
Citește mai mult
19 octombrie 2019

Moartea doamnei X

Când a deschis ochii într-o dimineață oarecare de sâmbătă, după o noapte liniștită, doamna X nu a știut că în mai puțin de opt ore îi va închide definitiv. Dacă ar fi intuit ce va urma, probabil că ar fi zăbovit pe fiecare detaliu din casa ei din Ploiești, pentru a fotografia totul pentru eternitate...
Citește mai mult
26 septembrie 2020

Cea mai periculoasă subspecie din educație: părintele „supradotat“

Este pedagog, psiholog, medic, contabil, zugrav, tâmplar, IT-ist, agent de turism, fotograf și profet. În fiecare zi, pe WhatsApp, în Consiliul de Administrație al școlii, în Asociația de părinți și în Comitetul clasei. Este o subspecie din ce în ce mai populară și mai agresivă, dirijând educația din impostura unui individ documentat, zelos și vizionar....
Citește mai mult

Te invităm să colaborăm.

SERVICIILE NOASTRE

Producție TV

Producție TV

  • Servicii de creație pentru dezvoltarea formatelor tv inovatoare
  • Formarea și coordonarea echipei de producție
  • Crearea identității de brand a produselor media
  • Producția campaniilor de lansare a diferitelor proiecte multimedia
  • Servicii de branding și rebranding pentru industria de broadcasting
•••
Branded content

Branded content

  • Propuneri concepte pentru media clasică sau platforme digitale (audio, video, editorial, serii de interviuri)
  • Dezvoltare formate creative de publicitate (în funcție de mediu, obiectivele de business și target)
  • Scenarii de branded entertainment
  • Organizare și coordonare producție și postproducție
•••
Corporate video production

Corporate video production

  • Dezvoltarea de concepte și formate pentru campanii de imagine B2B sau B2C (campanii video, editoriale sau serii de interviuri)
  • Servicii de creație și producție pentru produse de content marketing
  • Campanii de employer branding
  • Campanii de conștientizare sau educative croite pe o temă relevantă pentru companie (propunerea și producția formatului potrivit, în funcție de target și obiective)
  • Produse video pentru self-marketing
Marketing și branding

Marketing și branding

  • Definirea manualului de brand și a identității brandului
  • Livrarea de campanii de imagine la cheie : de la concept, la execuția audiovideo a materialelor de promovare
  • Conceperea campaniilor de promovare pentru lansări, aniversări de brand sau evenimente speciale
  • Campanii de follow-up
•••
Campanii sociale

Campanii sociale

  • Servicii de creație și producție video pentru campanii de CSR
  • Conceperea campaniilor de donații pentru ONG-uri
  • Realizarea de campanii aniversare sau sezoniere
  • Creare de conținut pentru paginile sociale
  • Implicarea în campanii editoriale
•••
Live entertainment

Live entertainment

  • Propuneri concept și scenariu eveniment
  • Coordonarea echipei de producție
  • Regie eveniment
  • Promovare eveniment
  • Susținere campanie de follow-up